Loading...
Close

+ 385 (0)31 325 255 inoxmolding@inoxmolding.hr

August 18, 2015

Eiffelov toranj

Kada posjećujete Pariz sigurno za to postoji više razloga, no onaj glavni i neizostavni je uvijek isti, vidjeti i uslikati se s Eiffelovim tornjem. Eiffelov toranj je simbol grada Pariza, a jedna je i od najpoznatijih građevina svijeta.

Za njegovu izgradnju zaslužan je inženjer Alexander Gustav Eiffel. Njegova je tvrtka dizajnirala i izradila toranj. Za izgradnju tornja Eiffel je koristio tada nov način temeljenja, pneumatički način.

eiffelov toranj

U lipnju 1884. Emile Nouguier i Maurice Koechlin, dva glavna inženjera u Eiffelovoj tvrtci, došli su na ideju za izgrade veliki toranj. Bio je osmišljen kao veliki glavni stup s četiri bočna stupca s rešetkama radnih nosača, koji su odvojeni na dnu i spajaju se na vrhu te se međusobno povezuju pomoću više metalnih nosača u redovitim intervalima. 18. rujna 1884. Eiffel je registrirao patent za novu konfiguraciju dozvole izgradnje metalne konstrukcije koja prelazi visinu od 300 m.

Dizajn Eiffelovog tornja

Eiffelov toranj dizajniran je po ideji Stjepana Sauvestrea, koji je zamislio kameno postolje kako bi se ukrasile noge te monumentalne lukove koji bi povezivali stupce i prvu razinu. Želio je postaviti velike staklene zidove u dvorane na svakoj razini. Dizajn u obliku žarulje trebao je krasiti vrh i druge prazne dijelove u cijelom tornju. Na kraju je projekt dosta pojednostavljen, no neki dijelovi su ostali, kao veliki lukovi u podnožju koji daju Eiffelovom tornju karakterističan izgled.

Izgradnja

Eiffelov toranj izgrađen je u svega 22 mjeseca. Izgradnja ove značajne građevine započinje  u siječnju 1887., a završava u ožujku 1889.eiffelov toranj u izgradnji

Svi elementi za izgradnju Eiffelovog tornja nalazili su se u Eiffelovoj tvornici u Levallois-Perret na periferiji Pariza gdje su i proizvedeni. Svaki od 18.000 komada metala koji se koristi za izgradnju Eiffelovog tornja posebno su dizajnirani i izračunati s takvom točnošću od desetine milimetra, a zatim sastavljeni zajedno formirajući tako dijelove, svaki po pet metara. Isprva su dijelovi bili sastavljeni u tvornci pomoću vijaka, a kasnije su zamijenjeni toplinski sastavljenim zakovicama koje se hlađenjem drže vrlo čvrsto. Za sastavljanje jedne zakovice potreban je tim od četiri muškarca. Samo trećina od 2,500.000 zakovica umetnuta je na samom mjestu gdje je Eiffelov toranj postavljen.

Prva razina postavljena je pomoću dvanaest privremenih drvenih skela, visokih 30 metara i četiri veće skele, svaka od 40 metara. „Pješčane kutije“ i hidrauličke dizalice zamijenjene su upotrebom stalnih klinova – dopušteno je postavljanje metalnih nosača do točnosti jednog milimetra. 7. prosinca 1887. završeno je spajanje prve razine Eiffelovog tornja. Dijelovi su podignuti pomoću parne dizalice.                                                                                                          S obzirom na okolnosti i sredstva koja su bila dostupna u to vrijeme, izgradnja cijelog tornja tekla je rekordnom brzinom. Eiffelov toranj je sastavljen s nevjerovatnom točnošću i preciznošću, u čemu su se složili svi kroničari. Na vrhu platforme, Eiffelov toranj primio je dekoraciju od „Legije časti“.

Izgled tornja

Eiffelov toranj za posjetitelje postaje dostupan u svibnju 1889. Eiffelov toranj izgrađen je uz velike napore 300 djelatnika koji su na njemu radili, jedan radnik je poginuo u procesu izgradnje. Za izgradnju je korišteno 2,500.000 zakovica, 18.038 čeličnih dijelova i 50 tona antikorozivne boje.

eiffelov toranj Eiffelov toranj visok je 300,51 metara (+/- 15 cm ovisno o temperaturi). S televizijskom antenom visina tornja iznosi 320.755 m. Metalna konstrukcija tornja teška je oko 300 tona, dok težina cijelog tornja iznosi 10.100 tona. Eiffelov toranj premazuje se  svakih 7 godina, a na prvoj razini tornja nalaze se interaktivne konzole koje pokazuju sljedeću boju u koju će biti premazan. Između prve i treće razine tornja možemo vidjeti dvije zaštitne ograde. Sadrži i restoran u samom vrhu koji je skoro nemoguće posjetiti. Iako su cijene vrlo ekskluzivne, restoran je uvijek popunjen.

Eiffelov toranj prima najviše turista koji se dive njegovoj ljepoti. U 2010. Eiffelov toranj primio je svog 250,000.000 posjetitelja.

eiffel nova godinaToranj je noću osvjetljen lampicama koje mu daju čaroban izgled. Jednostavno je teško odvojiti pogled. Za doček nove Godine iz tornja i oko njega se ispaljuje vatromet koji izgleda čarobno.